torsdag 7 juli 2016

Renovering dag 6

Pga av ett mycket envist och hällande regn ställde vi in vår morgonpromenad, Promenadkompisen och jag.
Istället släppte jag in golvsliparen, som imponerande nog kom på rätt tid och stannade tills arbetet var klart, med en paus när lacken torkade. Bilden tagen efter första lackningen av tre.


Men han ville inte att jag skulle ånga tapeter medan han arbetade - då tog det längre tid för lacken att torka, nämligen! Så jag fick omgruppera :). Istället lackade jag alla köksskåp, garderoberna och hyllorna i klädkammaren, första omgången av två. Jag målade också lister och dörrfoder inne i klädkammaren, gång ett av två.
   Det är första gången jag gör något som blir fint, hittills! Det har ju mest handlat om att riva ner och förstöra de första dagarna ...

Sista delen av dagen tillbringade jag med att börja lägga in säljbara saker på Blocket, bära ner ännu mera saker från vinden! och sortera (bort).

Sedan hjälpte datorn mig att hitta ett nytt köksgolv, underbart fint i mitt tycke! Jag hade ju tänkt behålla laminatgolven som finns i kök, hall och sovrum, men de är så dåligt lagda! Golvet går inte hela vägen till golvlisten, man har skarvat med småbitar i knepiga hörn och de har börjat dela på sig.

Min golvslipare föreslog att jag skulle lägga parkett i alla tre rummen - en intressant tanke! Inte i köket, men i hall och sovrum skulle det faktiskt bli fint :).  Men så är det ju budgeten ... Jag får räkna på vad jag klarar.

Jag hittade en ny taklampa till sovrummet också - den är jag jätteglad över!

Idag är det en ny härlig arbetsdag! Och det blir intressant att se vilka nya kroppsdelar som värker framåt kvällen :)

Inga kommentarer: