torsdag 14 juli 2016

Tapeten från helvetet ...

OM jag hade börjat med att ånga ner kökstapeten - då hade jag struntat i allt ångande. En halv liten köksvägg tog lika lång tid att få ren som 2/3 av en lång vägg i vardagsrummet!

Efter 3 dagars slit bestämde jag mig för att helvetestapeten (understa lagret av 4) får sitta kvar. Sonen får spackla över eländet!   

Så det här är vad jag sysselsatt mig den senaste veckan - stått på en stegpall och ångat och skrapat,  ångat och skrapat. Fast jag har hunnit lacka köksskåp, garderobs- och klädkammarhyllor också, två gånger. Det första i min nya lägenhet som är färdigt av mig! Parketten är också färdig, men den hade jag ju en golvslipare till.

Medan jag följde med Unga Damen på familjeutflykt till Bodaborg i lördags jobbade Sonen flitigt i vardagsrummet, så söndag morgon fick jag mig en glad överraskning :). Hela vardagsrummet spacklat och redo för slipning!
 
När jag inte ångar tapeter så bär jag saker och sorterar vad som får följa med eller inte till den nya lägenheten. Igår kom Kollegan med sin kombibil och hjälpte mig att köra iväg 14 säckar tapetrester och annat skräp till tippen - underbart! Vi körde en vända till, med skräp från vindsförrådet här. Fantastisk hjälp när man som jag inte har egen bil.

I tisdags kom min kyl/frys och min köksfläkt. Egentligen kom min spis också - men jag hade beställt fel sort! 400 volt istället för 230 :(. På besked från fastighetsskötaren. Nu kommer den riktiga i nästa vecka istället, och jag får betala 800 kr till för den extra utkörningen. Gillas inte!
 











På kvällen är jag väldigt trött :). Då sitter/ligger jag i mitt soffhörn med datorn och letar runt efter fina och nödvändiga saker. Den här veckan har det resulterat i:
Tapet till hall, sovrum och kök är beställda, all färg är inköpt. Allt detta hos den lokala färghandlaren, men jag har letat på internet. Jag har köpt en säng, en taklampa till vardagsrummet och en vägglampa. Så har jag förstås köpt mer spackel och golvpapp och fogmassa och ... Men det är inte lika roligt!
Idag ska jag köra runt med Promenadkompisens bil till alla möbelaffärer som finns inom räckhåll, jag har en liten lista på vad jag kan tänka mig :). Köksbord/köksstolar och badrumsmatta kommer inte att passa i det nya, risken finns att min soffa inte heller kommer att fungera där. Sonen ska ge ett utlåtande under helgen.

1 kommentar:

Lisa sa...

Du jobbar och står i så det står härliga till :-) Och jag förstår att du är trött på kvällarna.