fredag 8 juli 2016

Renovering pågår ...

Men nu vet jag inte vilken dag i ordningen det är. Jag är för trött. Helt enkelt.

Inga bilder idag, men jag kan berätta att jag har ångat (mig) fram genom lägenheten i sällskap med ångmaskinen. Nu är det bara 75 % av köket kvar den här omgången, det blir söndagens arbete. Vardagsrum och hall är helt klara, och jag är full med tapetdamm och gammalt tapetklister! Det blir ett lååångt bad och dubbel hårtvätt om en stund :).

Det är tröttsamt att arbeta med ångmaskinen en hel vecka i sträck - armar och axlar värker av tyngden och arbetsställningen, händerna värker av skrapandet med en spackelkniv och huvudet värker av värmen och ångan ihop med tapetresterna. Men hellre detta än att stå som jag gjort vid tidigare renoveringar, utan ångmaskin. Mycket snabbare och absolut mindre tråkigt!

För övrigt har jag nu beslutat tapetval i alla rum :). Mycket retro, 50-tal. Och det inom budgeten! På måndag ska jag beställa dem - det ska bli så roligt! Nu återstår bara badrumsfärgen, som kanske ska gå mot grönt. Det är omöjligt att välja färg därinne så länge den ytterst gräsliga och ytterst gulblommiga våtrumsmattan sitter kvar på väggarna ...

Idag har jag också hämtat min nya sovrumslampa, som var precis så fin som jag tänkte mig :).

Mamma har varit här igen och hjälpt till. Nu är bokhyllan städad och fejad inifrån och ut, väntandes på att bli flyttad. Hon har strukit och lagat mat också :). Bra tapetvalshjälp var hon dessutom. För att inte tala om att hon stekte massor av köttbullar till morgondagens utflykt.

För någon dag sedan blev jag äntligen färdig att lägga in några annonser på Blocket - taklampor, fåtölj, Unga Damens säng och en del keramik. Igår sålde jag både sängen och min gamla kökslampa! Det bästa var nästan att sängen blev ivägburen alldeles gratis - den var tung!!

Imorgon tar jag ledigt. Det är dags för den årliga släktutflykten med Unga Damen. Även i år blir det Bodaborg i Karlskrona som är målet, där alla barn/tonåringar kan rusa runt i celller och lösa uppgifter. Typ "Fångarna på Fortet". Avfärd härifrån ca halv 6på morgonen, hemkomst runt midnatt ...

Inga kommentarer: