lördag 18 juni 2016

En märklig upplevelse

Nu vet jag verkligen att det är dags att åka hem, och att jag bott på Smulan länge nog för den här gången.

Igår kväll, vid middagsbordet: (middag med svenska bekanta - två systrar med respektive man)
Unga Damen och jag hade just anlänt till bordet då en av de svenska systrarna kom före de andra. Vi satt och småpratade som man gör.
Jag svarade på något som systern sa, och hon tittade bara lite avvaktande på mig, En titt på Unga Damen visade att hon satt med ett väldigt nollställt ansikte - vad mysko de är, hann jag känna innan jag plötsligt hörde mig själv!

"Pratade jag nyss engelska med er båda?" undrade jag lite förskräckt ... Två ansikten nickade samstämmigt mot mig!


Jag kan meddela att kl 8 lokal tid var det 31 grader. Nu har termometern stigit till 32.5. Att flytta fingrarna över tangentbordet medför små bäckar av svett nerför pannan och i nacken.
Väderrapporten varnar för att det lokalt kan bli 40-41 grader idag


Nu packar jag ihop datorn och återkommer från mitt svenska liv :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Haha..ojoj...ja, då har du varit lite för länge på Smulan när du börjar tala engelska med svenska människor :-D

Mitt grekiska liv sa...

Det kändes verkligen ojoj! Hur konstigt som helst.