torsdag 16 juni 2016

Dagens väderrapport 2

Klockan är halv 12 på kvällen och det är 28 grader utomhus.
Inomhus har vi 31 grader i sovrummet. Bara 26 i köket, tack vare luftkonditioneringen. Det är nu jag drar mig till minnes att förra året - de två sista nätterna Unga Damen och jag var här - då sov vi i köket!

Förutom att det varit och är lite i varmaste laget, så har vi haft en härlig dag från början till slut! Morgonpromenad för mig och tidig pool för Unga Damen. En härlig lunch på grillat och sallader hemma hos våra engelska vänner här i byn, och ett par timmars spel med "Rummykub" innan vi gick upp till poolen igen. Där stod vi inte ut särskilt länge (34 grader) utan tog oss årets första dopp i havet :). Det var kallt - men så skönt! Vi strosade sakta (högre hastighet var inte möjlig) hemåt i våra våta badkläder (svalt och skönt!).
På vägen köpte Unga Damen ett par nya flipflops och ett par fina träningsskor. Jag lägger till en bild i morgon!

(och här kommer den) 
Efter en dusch och lite vila begav vi oss ner till Gyrosstället för kvällsmat tillsammans med Bokbytarna. Det blev mycket folk där efterhand, men vi hann få vår mat innan rusningen satte in. Väldigt trevlig kväll!

Och jo - jag har börjat tänka på att vi åker hem i övermorgon vid lunchtid. Det är goda tider ;).

Inga kommentarer: