måndag 20 juni 2016

En rolig arbetsdag :)

Jag har fått så mycket gjort! Ett bra flyt idag - från början till slut. Jag är lite överraskad. Måndagar kan ofta vara krångeldagar, tycker jag.

Jag har bokat mammografi och fick en återbudstid i morgon förmiddag, när jag ändå ska åka in till Stora Grannstaden för att hämta Unga Damen till hennes första arbetsdag hos mig. Hon bor 4 minuter ifrån lasarettet :). Och vi ska övningsköra på vägen hem till mig.
Jag har fått tag på vårdcentralen och blivit trevligt bemött (!) men tyvärr inte kunnat få en snabbtid till min doktor eftersom han har semester. Men jag kan få en tid nästa vecka om jag ringer då. Jag fick i alla fall ett nytt recept på mina magtabletter.

Jag har rett ut en krånglig prenumeration (4 obeställda tidskrifter låg i en hög här hemma)
  - begärt in offert på flyttstädning
  - begärt in offerter från 2 snickerier på tillverkning av en ny säng till mig
  - försökt beställa en ny klädsel till min divandel i soffan, men den var för gammal för det
  - slutfört adressändringen
  - ändrat hem- och bostadsrättsförsäkring till nya adressen
  - sagt upp hemtelefonen (!)
  - ringt mitt elbolag om flytten
  - fixat med flytten av bredbandet, samma som nu, hos samma bolag, fast till lägre kostnad :)
  - pratat med mäklaren
  - pratat med min bolånekontakt
  - skickat in lånepapperna
  - tittat på min nya lägenhet :) och hämtat lite mått därifrån
  - lämnat in recept på apoteket

Så har jag också fikat en bra stund på balkongen med Kollegan, som kom med min nyckel. Vi hade mycket att berätta för varandra :).

Nu ska jag roa mig lite på internet :)!

Inga kommentarer: