fredag 10 juni 2016

Efterfrågad ...

Häromdagen hade jag mina Bokbytarvänner hemma på förmiddagskaffe. En trevlig timme på havsbalkongen med ö-skvaller och "vad har hänt se'n sist?". Det var mest resor och lägenhetsaffärer som hade hänt:). Vi gick förstås noggrant igenom varandras utlästa böcker!

Ute på havet passerade ett segelfartyg - så imponerande.
                   

Jag fick lite vänligt påpekat för mig att jag skriver för sällan numera :). De läser ofta mina inlägg, och ville ha flera!. Så här kommer ett inlägg, med dedikation Bokbytarna.

(Jag tror att luften gick ur mig lite när allt var klart med mina lägenheter - det fanns helt enkelt inte plats i hjärnan för reflektion och stillhet - som skrivandet är för mig.)
Mentalt befann jag mig mer i Sverige än i Grekland under några veckor. Nu är jag tillbaka här igen och njuter av sommarvärmen. Lite snålblåst är det allt på kvällarna, så med bara en kofta fryser man!

Imorgon ska jag åka in till Fastlandet och möta Unga Damen på flygplatsen. Jag åker in tidigt och handlar lite saker jag behöver, äter lunch och åker sedan ut till flygplatsen i god tid. Unga Damen har skolavslutning idag, och imorgon eftermiddag sätter hon sig på planet hit. På egen hand, för första gången :) (uppdatering medan jag skriver: hon slutade igår! fick jag nyss veta)
I går kväll gick vi igenom hennes resa i detalj hela vägen - från Centralstationen där hon tar tåget över till Danmark, genom flygplatsen till flyget och på flyget, och till sist landningen, och vägen ut. Nu känner hon sig trygg med det mesta, hon har dessutom gjort den resan så många gånger i sitt liv! Men lite resfeber började infinna sig ...

Detta innebär att jag är inne på sluttampen. Tre månader har bara försvunnit i rasande takt nu när jag ser tillbaka, och nu är det bara en vecka kvar ...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Hoppas att du och unga damen har det trevligt :-)

Mitt grekiska liv sa...

Vi har det jättegott! Full fart hela tiden :)Jag har ju längtat ...