tisdag 30 september 2014

Värmen är tillbaka

Det har varit en helt ljuvlig dag - med en varm sol och lite ljumma vindar. Det enda som var kallt idag var poolen - hujeda mig så kallt det var! Badtermometern visade 22 gr, men det måste vara fel på den. Jag tror absolut att jag simmade mina 1000 meter fortare än vanligt, bara för att hålla mig varm ...

Då var promenaden bort till och runt Stora Grannbyn i morse skönare. Det är så vackert här nu, när temperaturen sjunkit något. Alla konturer är klarare och soldiset är borta.

Det känns skönt här nere nu. Byn har återgått till ett vardagsliv, de flesta turisterna har åkt hem och det känns fridfullt. De som bygger har kommit igång lite smått efter sommaruppehållet, t ex ser jag arbetare vid huset snett över gatan. Ett stort husbygge som stått helt stilla i flera år, på väg upp mot Bergsbyn, ser ut som om det händer lite runt det. Man beskär träd lite överallt.

Borta vid poolen är vi inte många kvar nu - ett svenskt och ett engelskt par, en engelsman och så jag. De stänger där borta efter helgen, så då är det slutsimmat för säsongen. Dags för långpromenader upp på berget kanske.

Någon dag den här veckan tänker jag mig en liten tripp till Stora Grannön för att bunkra upp med matvaror. Kanske blir det garn också - yngste sonen i Hyresvärdsfamiljen undrade om jag kunde sticka en tröja till honom. Vi får väl se.

Inga kommentarer: