måndag 29 september 2014

Höstens intåg

Även här nere ... Härmed meddelas officiellt att det är höst: Jag har nämligen lagt in mitt täcke i påslakanet idag. Jag vaknade lite småfrusen och det gillas icke! Det har blåst mest hela tiden sedan jag kom tillbaka igår - så nu tjuter köksdörren. Och grannens köksdörr. Duett.

Kaffe och en bergspromenad på en timme var en bra start på dagen - men återigen: jag hade långärmad t-shirt på mig för första gången sedan i våras. Den nya bekantingen promenerade i min takt, så det fungerade rätt bra. Nu åker hon hem, men det kommer ju fler år.

Det där välgörenhetskaffet orkade jag inte riktigt med sedan, så jag idkade istället lite välgörande virkande med kaffe och fruktsallad vid poolen. Och så har jag putsat köksfönsterna och sopat lägenhet, balkong och trappa. Det blåste visst halv storm häromkvällen samtidigt som det regnade, så allt var täckt av ett brunsvart damm.

När jag vattnade blommorna hittade jag ett par små blomknoppar på den andra pelargonen också - det är säkert Bokbytarnas förtjänst det också! Jag har ju knappt varit här :).

Inga kommentarer: