tisdag 16 september 2014

Planering, planering

Alltså. Jag måste nog börja fundera på vad jag behöver fixa och dona med den här veckan - innan jag åker iväg söderut en månad till.

Jag skriver en lista. Den ser ut så här - till att börja med:
doktorn - banken - biblioteket - klädaffären -  cykelaffären - elaffären - handla - skicka grytlappsfaktura - betala räkningar - boka tvättid (om det finns någon ledig tillkommer ju att tvätta) - försäkringsbolaget - säga upp en tidningsprenumeration - hänga upp ny lampa.
Okej, det var morgondagen ...

Torsdag Malmö, fredag frisören och städning och packning och blomvattning. Håhåjaja ...

Idag har jag haft en trevlig dag :). Upp tidigt, en cykeltur till gymet och en timmes träning - det märktes att det var längese'n). Snabbt ombyte och så en god lunch i Grannstaden med mamma. Fika hemma hos henne, där jag också hämtade upp min nya hall-lampa i retrostil. Passar i min 50-talslägenhet.
På väg hem från bussen ringde Promenadkompisen - ville jag ut och gå? Jadå, det ville jag, om jag bara fick en stund på mig. En lång härlig promenad i solen - nu känner jag mig lite trött faktiskt ...


Uppdatering: Jo, det var ju disken också. Och något till, som jag glömde igen.

Uppdatering 2: Återvinningen! Var det ju.

Inga kommentarer: