måndag 15 september 2014

Dagen efter

Dagen efter valdagen, alltså :). Det var mycket jobb igår - fler röstade än jag varit med om tidigare. Och vad vi räknade! Vi räknade och räknade och räknade ... Och sedan räknade vi om, förstås, för att antalet inte ville stämma.
Till vår hjälp hade vi fått ut en "räknemaskin". Där la vi in buntar av röstsedlar, och så räknade den fram en bunt på 100 st på 3 sekunder. I teorin, alltså. I verkligheten hade vi först lite inkörningsproblem, sedan gick det bra med ett par buntar. Och se'n började den trassla. Medan vi väntade och försökte övertala den, pysslade om den lite och väntade igen. Sedan räknade vi röstsedlarna manuellt, på det gamla hederliga viset :). Men, HADE maskinen fungerat som tänkt hade räkningen gått väldigt mycket fortare. Tyvärr gjorde den inte det.

Vi sa bestämt ifrån till valnämnden att vi inte ville ha den fler gånger.

Hemma, utmattad i både kropp och huvud, var jag vid kvart i 1 i natt. Och fick varva ner lite innan jag kunde lägga mig. Lite av valresultatet ville jag ju ha koll på också innan jag somnade. Det verkar som vi har en intressant period framför oss, innan allt kommer på plats och kan börja fungera.

Promenadkompisen ringde strax före kl 8 i morse och drog ut mig på promenad. Efter den har jag inte gjort mycket mera :).

Imorgon börjar jag om på ny kula, lite mera utvilad. Då är det gym med Kollegan innan jag åker in till Grannstaden för att äta lunch med mamma.


Inga kommentarer: