söndag 28 september 2014

Tillbaka på min lilla ö

Jag kom hem i eftermiddags, med bilfärjan. Härliga och trivsamma dagar har jag haft tillsammans med vännerna i Aten - det var verkligen enkelt att vara gäst i deras hem :). Vi har pratat, pratat, pratat, virkat och stickat, ätit gott och länge, varit ett par rundor nere i gamla delen av centrum och dessutom hunnit med Benaki Museum. Mycket bysantinskt, underbara kvinnoarbeten som vävnader och broderier och ett par rum möblerade som autentiska harem. Jätteintressant!

Jag kom tillbaka bara för att upptäcka att jag lämnat kvar min virknål hemma på deras soffbord - katastrof! De ska skicka den till mig här, men jag tror att posten fortfarande bara delas ut en gång i veckan. Jag får kolla imorgon.

Sedan hastade jag (åtminstone nästan) iväg till Stora Grannbyn och en taverna där, på födelsedagsfest för Engelskans man. Efter en promenad hem i blåst och svalt stack jag in näsan på gyrosstället för att tala om för Hyresvärdsfamiljen att jag är tillbaka. Och fick mig en pratstund ...

Nu blir det snabb läggning här. Jag har en långpromenad upp på berget inbokad kl 8 i morgon bitti, med ytterligare en ny engelsk bekant. Vi får väl se hur det faller ut. Inställes vid regn.

Sedan är det något slags välgörenhetskaffe på ett café här i byn, där intäkterna går till något som hade med kvinnors cancer att göra.

Här är fullt upp nästan jämt!

Inga kommentarer: