onsdag 3 september 2014

Inte dagens lunch, men ändå :)


Om inlägg och foton ska höra ihop och dessutom både fotograferas och skrivas på rätt dag - då blir det för svårt för mig. För det mesta. Igår kväll laddade jag alltså in ett par dagars bilder, bl a denna på min smaskiga kycklinglunch i förrgår. Tror jag att det var :). Dagens lunch bestod av en bit fetaostpaj från bageriet. Den blev uppäten innan den hann bli fotograferad ... Men god var den.

Jag har ingen bild på att jag äntligen har simmat idag. Men 500 meter i ljuvligt ljumt poolvatten blev det, som ett test på hur jag klarar klorhalten.

Det drattar in den ena efter den andra av vänner och bekanta på min lilla Smula. Idag kom mina vänner Engelskan och hennes man, på avdelningen "bekanta från tidigare år" kom igår ett engelskt par och idag kom ett tjeckiskt (om jag minns rätt) par. På väg hem från poolen kikade jag upp till Bokbytarna som anlände i söndags -under vintern fick de ett klinkersgolv lagt utanför sin lilla "hytte" uppe på ett hotelltak. Det gjorde skillnad! De kommer hit på 11-kaffe imorgon.

Nu återgår jag till min FBI-serie :).

Inga kommentarer: