fredag 5 september 2014

Betraktelse över en himmel

Det går att sitta hur många dagar och kvällningar som helst på havsbalkongen och bara titta. Havet och båtarna, himmeln och molnen, bergen på öarna och borta på fastlandet. Varje gång jag tittar är det nytt - färgnyanser och formationer ändras i ett jämnt flöde.

   

 Månen växer till sig varje kväll, ser jag. Det ser ut som jag kommer att missa fullmånen den här gången - septembermånen är den vackraste på hela året. Då går den mörkgult upp över bergskammen på grannön. Det är så vackert!

Jag får hoppas på att fullmånen kommer att vara synlig hemma i Sverige också. Det är dags att resa hem igen - på måndag morgon. Vilket betyder att jag får börja samla ihop mig ...

Idag har jag tvättat en omgång kläder. Imorgon är tanken att jag ska tvätta lakan och städa. Söndag - strykning och packning, det lilla jag ska ha med mig hem.

Och så ska det promeneras igen - promenadsällskapet W är tillbaka från sin semester. Tur det - jag har simmat 500 meter idag i Hotellets pool, och nu börjar jag redan bli utslagsknottrig av kloret! Det blir inte mer simning på ett tag.


Inga kommentarer: