lördag 13 september 2014

En arbetsdag

Idag har jag jobbat lite igen, vid förtidsröstningen. Nya kollegor för dagen och nästan lika många röstande som sist jag jobbade. Men i en jämnare ström, vilket gjorde att det kändes lite lugnare. Och så regnade det inte! Nu är mina extrapass avklarade och jag har bara själva valdagen kvar imorgon. En lååång dag :). Vi jobbar i två olika skift så att vi hinner hem för att äta och vila lite, men rösträkningen tar sin tid, den ... Jag räknar med att vara hemma vid 12-tiden i morgon kväll. Jag räknar också med att bara rasa i säng!

Igår var jag på Stora Köpcentret utanför Grannstaden. Där möttes mamma och jag över en fika. Vi hade inte träffats sedan jag kom hem, så vi hann prata ikapp oss lite. Och en liten tur bland butikerna blev det förstås också :). Två pocketböcker till nästa Smulan-vistelse, ett randigt linne för halva priset, ett par gammelrosa vantar till Barnbarnstjejen (de kommer att bli jättefina till hennes vita vinterjacka!) som var nedsatta 70 % - det var ungefär vad jag kom hem med. Mamma köpte ingenting, så hon klarade sig väl ...

Jag är lite rastlös idag och kan inte riktigt koncentrera mig. Jag började titta på en film, jag började virka, jag började läsa och jag har suttit en stund vid datorn. Men inget fastnar jag i för mer än en liten stund.

Om en vecka, nästa lördagskväll, vid den här tiden landar flyget nere i Grekland igen. Med mig ombord :).

2 kommentarer:

Lisa sa...

Nämen...du har ju nyss kommit hem :-0 Hur länge blir du på Smulan nästa vända då?

Mitt grekiska liv sa...

Jag stannar en månad, och kommer hem i slutet av oktober. Nu är jag hemma mest för att jobba med valet.