tisdag 2 september 2014

Det har regnat!

Dessutom har jag nyss blivit myggbiten. Tre gånger, intill varandra. Det kliar ...

Det var i förmiddags det kom en liten skur, när jag nyss pratat med mamma över skype och tänkte mig ut på promenad. Den ställde jag raskt in och bestämde mig för att ägna dagen åt film och virkning. Solen kom tillbaka rätt snart, förstås, men det lät jag inte hindra mig. Om det nu var en regnig inomhusdag så var det!

En usel film som jag bara såg en kvart av innan jag inte stod ut längre, ett antal avsnitt av en småtrevlig FBI-serie (White collar) på dvd och 2 ½ grytlapp senare var det redan sen eftermiddag och inte lönt att göra mycket mera :). Lunchen blev några varma mackor här hemma, och så gick jag ner till gyrosstället och åt kvällsmat. För att komma ut ur huset. Och för att fylla på melonförrådet igen.

Se'n blev det ett avsnitt till av FBI-serien. Det var då jag blev myggbiten. Och nu tror jag att kompisen bitit mig nere på vaden ett par gånger också. De piggnar till så fort det kommer några droppar vatten.

Inga kommentarer: