tisdag 23 september 2014

Ögonblicksbilder


Med mitt sporadiska internet, alltså uppkopplingen, så får jag samla ihop intrycken här nerifrån. Mitt sociala liv fortsätter dessutom lika hektiskt som i söndags - hur trevligt som helst! Kaffestunder, middag, promenader, simning (715 meter idag), virkintresserade ...

Hur som helst: Husbyggandet på andra sidan gatan, som stått helt stilla sedan i våras verkar ta lite fart igen. Igår gjöt man "ingången" från gatan in mot hustrappan och idag byggdes ett litet tak på entrén. V. g se bild :). Arbetsmiljön lämnar kanske en del övrigt att önska ...
 

Uppe hos mig har Bokbytarna (som var blomvakter medan jag var hemma och jobbade) lyckats locka fram en enda liten vit pelargonstängel ur mina trötta pelargonplantor - det hade jag nog inte klarat! Och min lilabladiga växt på havsbalkongen frodas, bara se här!
 

Det har varit 30 grader här idag också, och här inne har jag 32 just nu. Jag och myggorna, alltså.  Mamma skickade mig ett litet sms igår - då var det 9 grader hos henne och hon meddelade att hon frööös! Det gör inte jag, kan jag säga.

Lite hastigt och lustigt har jag blivit bjuden till Aten en natt eller två, så på torsdag beger jag mig till Stora Huvudstaden. Spännande! Jag ska bo i gästrummet hos de grekisk-amerikanska vännerna, som lämnade ön idag. Goda middagar i trevligt sällskap och en massa intressanta samtal är vad jag har att se fram emot :).

Jag har inte hunnit bestämma mig för om jag ska ta datorn med mig, så det kan ju hända att jag blir tyst ett par dagar. Här i lägenheten tar routern just nu ledigt på förmiddagarna och går motvilligt med på att jobba lite på eftermiddagen/kvällen. Det är roligt nästan jämt!

Inga kommentarer: