måndag 22 september 2014

Intensiva dagar

Hej igen. Nere på Smulan och njuter av 30 graders värme. Någon som har gissat att mitt internet inte fungerade när jag kom fram? I så fall - rätt gissat!

Jag förstår faktiskt inte vad som händer med den här anslutningen medan jag är hemma i Sverige. Den här gången lät jag till och med routern vara igång medan jag var hemma, men det gjorde ju ingen större skillnad. Jag har startat om både dator och router ett tio-tal gånger sedan jag kom igår utan att det gjort skillnad, men nu fungerar det plötsligt? Mysko. Som vanligt.

I vilket fall är jag här efter en smidig resa och en bra övernattning i Hamnstaden i väntan på första morgonbåten hitut i går. Jag var här vid 10-tiden, la sakerna på plats och skypade W - som var färdig för promenad :). En 40 minuters sådan i solen och småprat på det, så kände jag mig "landad" i min grekiska tillvaro. Precis när vi skildes åt så ser jag mina underbara grek-amerikanska vänner M&T komma mot mig på gatan - så glad jag blev! De ville förstås se min nya lägenhet (vi har inte träffats sedan förra året) och följde med mig hem. Så där stod vi på balkongen och beundrade havsutsikten när jag hörde ett litet tjoande från ytterdörren: det var ju Bokbytarna! Som sett att jag var kommen och ville säga hej och lämna tillbaks min nyckel - de hade ju jobbet som Blomvattnare här medan jag var hemma. De åker hem imorgon, så de ville också boka in avskedsmiddagen för ikväll.

Lite slit med datorn, och när det inte ville sig gick jag upp till Hotellets pool för lunch på fruktsallad och kaffe och en liten simtur. Det tog sin tid, ska jag säga. Det var nästan bara september-bekanta runt poolen som skulle hejas på och pratas med. 2 olika svenska par och 4 engelska par - vad många människor jag känner :)! Det blev lunch och sedan 500 meter i poolen. Och så virkning i skuggan på det.

Kvällsmat med Engelskan, hennes man och en god vän till dem kombinerade jag med Gyrosstället och min Hyresvärdsfamilj. Panagiotis lovade att diskutera mina internetproblem med datoraffären (det kanske hjälpte?) och garanterade att räkningen var betald denna gången ...


När jag gick och la mig var det 29,5 gr i sovrummet. Jag har sovit med fläkten på hela natten, behöver jag säga det?

Inga kommentarer: