onsdag 17 september 2014

Kortare lista

Min lista inför idag är väldigt förkortad nu så här framåt kvällen. Först blev den lite längre, förstås. Det råkar för det mesta hända med mina listor ... När jag väl börjat samla ihop mig så dyker både det ena och det andra upp i tankarna. Alltid ogjorda saker - vad annars?

Alla mina ärenden från gårdagen är uträttade, jag har till och med diskat :). Och städat upp bland garnerna och pågående virk-projekt. Hrmph. Oj vad jag börjat på många idéer! Och inte avslutat dem.

Så har jag packat nästan allting som ska med - mest garner och böcker. Försökt ringa Blekingskan, men hon var inte hemma. Jag skulle vilja bestämma ett datum för vår lilla stick- och virkmarknad innan jag åker.

Posten idag var lite trevlig: presentkort på 350 kr på Åhléns, som jag fått genom att lösa in mina flygpoäng. Jag lägger dem i högen tillsammans med andra presentkort som jag tjänat in från olika paneler. Just Åhléns samlar jag särskilt på just nu - jag vill köpa två fina småbord till gästrummet som jag sett där. De ska bli min julklapp till mig själv har jag tänkt :). Nu fattas jag bara 250 kr, det ska jag väl kunna få ihop?

I morgon blir det lite fullt igen på schemat. Hårfrisörska och simning med Kollegan på förmiddagen, sedan tvättid och fikabesök av Barnbarnstjejen på eftermiddagen. Och så måste jag ringa återbud till läkartiden som kom idag - i mitten av oktober är jag nere på Smulan.

Jag fick lämna återbud till förra tiden också, i maj var jag också i Grekland. Jag kunde inte få en ny tid per telefon, utan de skulle skicka den. Så nu lär jag väl få vänta 5 månader till på mitt besök ... Egentligen är det min årliga kontroll av leder och de medicinerna, som nu drar ut väldigt på tiden. Jag hamnar uppenbarligen sist i kön igen när jag inte kan komma på den tilldelade tiden.

Inga kommentarer: