onsdag 24 september 2014

Resten av dagen

Den har innehållit en promenad, en simtur på 1000 meter (!) med tillhörande fika vid poolen och inköp av båtbiljett till morgondagens lilla Huvudstadstripp. Och lite kylskåpsrensande till kvällsmat, det finns väldigt mycket grönsaker och frukt där inne!

Molnigt och lite svalare väder har det varit - det var därför jag började dagen med att stryka. Så kvällsmaten fick bli inomhus för första gången, med dörren stängd. Dock inte balkongdörren, det får ju finnas gränser ...

Ikväll pågår det ett rejält barnkalas 2 hus bort - på taket. Ett platt tak alltså. Stojande och lekande och tjoande och tutande barn sedan några timmar. Huset är prytt med massor av prickiga ballonger i massor av färger.

(ursäkta mig, jag råkade precis spotta lite på datorskärmen när jag ville ha bort en mygga som bestämt sig för att min näsa var ett bra ställe att hämta mat på. Det tyckte inte jag. Men skärmen är avtorkad nu, så det går bra att lugnt läsa vidare)

Tillbaks till kalaset: Jag tror att det är hårfrisörskans barn som fyller år idag. Jag minns förra årets kalas, faktiskt - det hördes ända upp till mig där jag bodde då. Jag tror att de avslutade med fyrverkerier. En bra stund efter att jag lagt mig för att sova ...

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om datorn ska följa med imorgon eller inte. Jobbig och onödig att släpa på, men jag får nog abstinens. Jag vill ha en Ipad! Gärna nu.

Inga kommentarer: