söndag 7 september 2014

Dags att åka hem

Här har himlen öppnat sig! Bilderna är tagna för nå'n halvtimme sedan, och sedan kom regnet. Och mera regn, och myyycket regn. Med blixt och dunder, förstås. Så den som tror att livet i Grekland bara består av sol - helt fel.


Jag är nästan färdig för att åka hem till Sverige i morgon bitti. Igår städade jag och packade och handlade presenter. Promenad med W och virkande vid poolen fick jag också gjort :). Sista delen av min FBI-serie hann jag också med.  Idag har jag packat färdigt (datorn kvar att stoppa ner förstås), promenerat igen, haft Engelskan och hennes man på förmiddagskaffe och virkat till eftermiddagskaffet vid poolen. Så har jag lämnat tillbaka mitt lånade balkongbord till Stora Grannbyn (per cykel ..) och bestämt att strykningen får vänta till jag kommer tillbaka :). Jag gömde bara undan den i garderoben så att den inte råkar bli dammig medan jag är borta.

Nu är det dusch och hårtvätt som gäller, innan jag ska äta pizzamiddag med Bokbytarna. Hoppas det slutar regna, bara ...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Och du virkar och virkar :-) Och jag har just nu lagt virkandet på hyllan. Blev lite för mycket och jag tappade inspiration för det. Men men..det kanske kommer tillbaka.

Mitt grekiska liv sa...

Jag minns att du tröttnat tidigare, det var då jag lånade lusten av dig ett tag :) Men du ville ha den tillbaka efter ett tag!