torsdag 15 juni 2017

Tidig morgon i byn...

Redan vid 7 vaknade jag, det är så skönt. Det finns en ro över hela byn vid den tiden, en stillhet som för mig är ren njutning.

Vid 8 gick jag ner för att köpa färskt frukostbröd - och det var redan varmt, 29 grader! På gatan mötte jag 4 ankor och en gråsparv, de drack vatten från en liten pöl sedan någon spolat sina trappor lite tidigare på morgonen. Gråsparven såg verkligen ut som "kusinen från landet" i sin litenhet :).

Bokbytarna var också uppe redan och ville ha bröd till frukosten, så trevligt att heja lite i morgonbestyren.

På väg ut från bageriet bestämde jag mig för att gå en omväg hem för att njuta av morgonen lite till innan det blev för varmt. Det var klokt tänkt, men jag skulle nog gått ännu tidigare för att kunna komma undan värmen ...

Inga kommentarer: