lördag 24 juni 2017

Håhåjaja ...

Jag har haft lite otur med mitt flygande det här året. Av 4 bokade flighter har bara en fungerat som jag tänkt. Flyget hit i mars missade jag ju pga elfel på järnvägsstationen när jag skulle bege mig till flygplatsen.

Innan dess åkte Unga Damen och jag till Amsterdam på sportlovet, som en del av hennes 18-årspresent. Dit gick det bra (enda gången i år som sagt), men när vi ville hem ställdes flyget in pga storm. Alla flyg ställdes in den dagen och kvällen. Hem kom vi en dag försenade. Via Belgien, så nu har vi varit där också tillsammans ;).

Idag var det alltså hemresedag. Det var det faktiskt ända till strax innan jag skulle kliva på flygbussen inne i Stora Hamnstaden. 36 grader varmt och kokande var det där.
Då skickade Norwegian ett sms med beklagande över att mitt flyg hem tyvärr var inställt. Om jag fortfarande ville resa hem (hallå, jag har varit i Grekland i 3 månader nu!) fick jag boka en ny resa. Jag kunde också kontakta supporten om jag ville ha hjälp med ombokning ...

På en vältrafikerad gata intill en mycket stor hamn stod jag alltså med en stor resväska och skulle hitta ett nytt flyg hem. Sa jag att det var varmt där?

Nu var det så här att jag bara för någon kväll sedan pratade om mitt flygstrul det här året och hur mycket det kostat mig utöver budgeten. Och sa mycket bestämt att: Om det nu rör till sig igen när jag ska åka hem så struntar jag i alltihop och åker tillbaka till Smulan! Jag orkar inte med mer krångel, tyckte jag.

Varpå mera krångel dök upp ganska omedelbart, eller hur? Så jag tog nästa båt tillbaka till min Smula och gick hem och öppnade upp lägenheten igen. Fast nu tänker jag bo bara i köket, det är där luftkonditioneringen finns.

Efter mycken pust och mycket vatten gav jag mig på nya biljettköp via datorn. Imorgon var det utsålt, i övermorgon likaså. På måndag och tisdag kunde jag boka 5000-kronorsbiljetter om jag ville. Det ville jag inte.

På torsdag kväll gör jag ett nytt försök att åka till Sverige. Den biljetten kostade bara 860 kronor. Värmen ska hålla sig kvar här, och stiga lite efterhand. Jag tror jag stannar inomhus och beställer hämtmat ...

(jag ringde förresten den där supporten för att kolla hur det fungerade - där blev jag utskälld och när jag till slut undrade vad hon var för en sorts människa - då blev hon tyst och sedan bröt hon samtalet)

Inga kommentarer: