tisdag 6 juni 2017

Sommardagar

Hit ner har sommaren kommit tillbaka, med sol och närmare 30 grader. Idag har jag badat i havet igen :). Man får sig en liten köld-chock när man kliver i, men med lite simning går det att bli varm igen på några minuter. Friskt, klart vatten och ljuvligt skönt! Egentligen mycket trevligare och en större njutning jämfört med pool-simmandet, men det är så mycket svårare att simma 1000 meter (som jag gärna gör) utan en uppmätt sträcka. Och det är också svårare att ta sig i och ur havet ;)

I förmiddags var jag först på en väldigt svettig promenad, och sedan nere i bageriet för att visa Bagaren och Bagarfrun de bilder jag tog på dem under vår busstripp. Bagaren var särskilt förtjust i bilden på dem tillsammans med (statyn av) Onassis. Jag börjar få en helt annan bild av vår numera halvt om halvt tandlösa Bagare ... Humor, charm (!) och en stor förmåga att bjuda på sig själv!

Ikväll har jag ätit ute, på en av mina favorit-tavernor. Jumboräkor (säkert inte alls bra för miljön jag annars försöker vara rädd om) i tomat- och fetaostsås - mmmm .... Trevligt sällskap hade jag av Bokbytarna som anlände till byn i går. Så nu är vi uppdaterade om det mesta, tror jag.

Imorgon är jag bjuden på grillfest i Stora Grannbyn. Det blir säkert trevligt det också!


Inga kommentarer: