tisdag 20 juni 2017

På väg hemåt ...

Den här veckan består mest av förberedelser inför hemresan. På lördag flyttar jag till Sverige igen, över sommaren. Jag längtar hem till familj och vänner efter 3 hela månader här - samtidigt vill jag stanna i min grekiska tillvaro.
Så dit har jag alltså nått: nu saknar jag det land jag inte befinner mig i, och vill inte lämna det land jag faktiskt befinner mig i.
Det kommer säkert att kännas likadant i augusti när jag gör den omvända resan.

Städning, skåps- och lådrensning, packning, inköp av småpresenter, skicka grytlappspaket, tömma kyl och frys, ordna för blommorna, ordna stortvätt, hej då-middagar, promenader på de vackraste ställena för att ladda själen med dofter och vyer och ljud ....
Och mera städning. Den tar aldrig slut, vilket land jag än befinner mig i!

Det är fullt upp nästan jämt.

Bada och simma vill jag ju också hinna med, så det är eftermiddagens uppgift :)

Inga kommentarer: