fredag 2 juni 2017

31 Grader!

Snabba ryck på (i) termometern. 31 grader hade vi i eftermiddags och jag har badat i havet för första gången i år. Det var kallt, kan jag säga, men uthärdligt. Utan att förfrysa mig stannade jag i vattnet 5-10 minuter och plaskade lite förnöjsam omkring :). I omedelbar närhet av stranden, förstås.

Ikväll åt jag hämt-mat på havsbalkongen. Där var det bara 25 grader när solen gått ner och det var kolmörkt. Med en liten sval bris var det jätteskönt. Nackdelen var bara att myggorna plötsligt blev jättesugna de också. På mig, som middag.

Engelska Promenadkompisens man har varit här idag och hantverkat lite. Jag har länge velat ha upp ett par fina krokar innanför ytterdörren, till ev. jacka och tygkassen jag har när jag handlar. Krokar hittade jag på Jumbo för ett par veckor sedan, och idag kom de upp på väggen :). Medelst borrmaskin.
Tygkassen hänger där redan, fast jackan är inhängd i garderoben för säsongen.

Har jag gjort något mera? Nej. Inte idag. Jo, jag har ju promenerat en timme i värmen. Det var varmt!

Inga kommentarer: