tisdag 27 juni 2017

Hallucinationer

Jag skrämmer slag på folk!

Jag sa ju hej då till vänner och bekanta i förra veckan - så nu tittar de på mig som om jag vore ett spöke när jag plötsligt dyker upp i deras synfält ...

Jag träffade två engelska bekanta nere på stranden idag, de kastade en blick åt mitt håll när jag kom, och sedan vred de snabbt tillbaka sina huvuden och tittade med stora ögon! Jag fick förklara, förstås. De hade båda hunnit tänka att de såg syner i värmen...

När jag närmade mig slutet på historien om mitt inställda flyg såg jag att en av mina svensk-grekiska bekanta kom ner och satte sig intill. Hans ögon var väldigt stora! Och han ruskade på huvudet flera gånger, för att få synen av mig på plats, liksom :) Ny förklaringsrunda.

Igår kväll inträffade ungefär samma fenomen när jag gick ner till gyrosstället för att hämta kvällsmat. Det blir väldigt mycket förklarande, ska jag säga. Men jag håller mig lite undan de här extradagarna - det är så förfärligt varmt att man nästan inte orkar någonting! Framförallt inte gå någonstans. Strax under de 35 har vi här nu - och stigande för varje dag.

Redan på morgonen när jag vaknar har jag lite huvudvärk - vätskebrist efter att inte ha druckit så mycket under natten! Så jag äter frukost, läser tidningen på datorn och går sedan rakt ner ca 100 m till Sjösidan och lägger mig i skuggan av ett stort träd (OCH ett parasoll för säkerhets skull). Det fläktar lite därnere, speciellt på eftermiddagen. Där ligger jag med min bok till halv 5, badar ett par gånger och simmar lite i det 25-gradiga havet och går sedan 100 m hem igen och lägger mig på min kökssäng och flämtar. Inomhus är det då runt 36 grader. Och så dricker jag mycket. Och ännu mera.

Middag lagar jag inte - dels är det alldeles för varmt, dels har jag redan städat lägenheten en gång inför hemresan. Det vill jag inte göra en gång till! Köket används bara till att skära upp vattenmelon :). Mycket vattenmelon, underbart god och läskande.

Imorgon ska jag åka ner till sydvästsidan av Smulan. Där finns en underbar badvik, där jag har varit massor av gånger. Både mamma och Unga Damen har varit med mig där. Imorgon ska jag åka ner dit tillsammans med Bokbytarna. Det blir nog lite svettigt på bussen - 35 grader säger prognosen ...

Inga kommentarer: