fredag 23 juni 2017

En lite ruschig dag

Frukost, dra bort sängkläder och lämna iväg till tvätt, mera sortering, laga min strandtunika, lägga upp gardinen i sovrummet (jag har bara varit här i 3 månader sedan jag nålade upp den). Få el och vatten avläst.

Köpa mera vattenmelon. Fika hos min allra första hyresvärdinna (nu 85+) här, uppe på hennes tak. Hon kan ingen engelska alls, och jag ville så gärna kunna prata med henne! Så just hon är en av anledningarna till att jag började lära mig grekiska. Och idag, nästan 17 år senare, kan jag prata med henne en hel timme om familj och barn och hotellet och situationen i Grekland :).

Upp till Stora Hotellet för att boka bord lite snabbt - en timme senare kom jag därifrån efter ett antal pratstunder och hej då-kramar ... Men bordet blev bokat till sist! Och pratstunderna var väldigt trevliga :).

Hem igen, byte till badkläder och ner till sjösidan för ett havsbad - runt 24grader i vattnet! Härligt och klart. Pratstund med Bokbytarna, lite rogivande tittande ut över det vackra havet, hämta den våta tvätten och hänga upp den. Äta vattenmelon :)!

Ner till 6-färjan för att köpa biljett till hemresan i morgon, biljettkontoret har bara öppet när färjorna kommer in. Massor av folk vill fira helg här på ön, upptäckte jag! Den röran hamnade jag förstås i ... Men Herr Bolm som hämtat upp vänner vid färjan stannade när han passerade mig och erbjöd lift - den tog jag tacksamt emot!

Nu ska jag sy ihop två virkade bilar lite snabbt, presenter till två nyfödda kusinflickor. Måste lämna dem idag! Och vika tvätt, diska, duscha och klä om till middagen med Engelskan och hennes man.

Efter middagen ska jag hämta sista tvätten och betala el/vatten-räkningen.

Sedan är det bara resten kvar ...

Inga kommentarer: