måndag 29 december 2014

Vintermorgon

I morse tog vi oss en långpromenad, Promenadkompisen och jag. Det var runt 10 grader kallt och lite snö låg och gnistrade på marken i morgonsolen. Inga vindar alls - så det blev en härlig promenad ner längs havet i dryga timmen. Vi hann förstås också prata ikapp oss om våra jular, och barnen/barnbarnen och fotbollen och att vi båda köpt alldeles för mycket julklappar :).

Lite kallt om öronen blev det -
men det kändes så gott. Det här är väl bilder att fylla själen med?






Sedan har jag inte gjort så mycket mer idag ... Jag cyklade ner till biblioteket för att lämna tillbaka utlästa böcker och hämta hem några nya. Lagade middag, pratade med mamma i telefon, stickade lite. Sedan blev det en snabbinventering av de garner som inte är mina, inför årsskiftet. Skönt att ha det gjort!

Jag har ägnat en del av dagen att följa de senaste nyheterna om Grekland, förstås. Både bilfärjan som brunnit det senaste dygnet, på väg mellan Grekland och Italien, och så nyvalet som utlystes idag när parlamentet inte kunde enas om en och samma presidentkandidat. Nu blir det rörigt igen där nere, befarar jag. Jag önskar ju Grekland och grekerna så mycket gott, så det sticker lite när de kämpar med sina problem.

I morgon bitti ska jag och Kollegan gymträna - det ser jag fram emot. Sedan försvinner hela kvällen, då ska jag till fotbollscup och kolla in Barnbarnstjejen. Jag tror det slutar vid 23-tiden ...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag tittar in och önskar dig ett lugnt och skönt Gott Nytt År!

Mitt grekiska liv sa...

Tack, Lisa. Jag önskar dig detsamma :).