fredag 12 december 2014

Mitt stillsamma liv

Var har det tagit vägen, tror ni? Ännu en vecka har rusat förbi i rasande fart, som det där gamla skämtet: Man stiger upp måndag morgon, och sedan är det fredagskväll och dags att gå och lägga sig ...

Jag kom alldeles nyss hem från Blekinge, tycker jag - det där var i söndags kväll. Och nu är det fredag morgon. Hittills idag har jag tvättat, varit på promenad och varit på Luciafirande  i kyrkan, där 5:orna och 9:orna lussade för sina skolkamrater. Från Barnbarnstjejens skola, förstås, där hon går i 9:an.
Det var så otroligt stämningsfullt och vackert ...

Nu fortsätter jag tvätta en stund till (jag ryckte åt mig lucialinnet från Barnbarnstjejen i farten på väg ut från kyrkan, det har använts flitigt hela veckan och behöver fräschas upp inför helgens båda luciakonserter) innan jag ska iväg på motionssim med Kollegan om 20 minuter.

Förhoppningsvis är all tvätten torr när jag kommer hem igen, så att jag kan hämta upp den och tänka på lite lunch. Innan jag börjar stryka det där lucialinnet behövs det nog lite nya krafter ...

Veckans gratis har sett ganska bra ut, tycker jag: 1 musmatta som jag vunnit, 50 kr presentkort på Mediamarkt uthämtat från en panel och ett litet prov på tandborstar. 100 kr presentkort på Stadium också, förresten.

Inga kommentarer: