måndag 8 december 2014

Måndagskväll i badet

Nyss uppstigen ur ett härligt långbad så att jag fick en rejäl rotblöta, och här sitter jag nu. Det har varit en härlig dag från början till slut :)

Efter regnet igår eftermiddag vaknade jag till en alldeles klar himmel, där "nästan"-fullmånen dröjde sig kvar. Solen steg upp lite senare än jag idag, men redan vid 8 tog Promenadkompisen och jag en lång härlig runda. Det blev inte så mycket hav idag - det blåste rejält där nere.

Jag dammsög bort allt garndamm som låg kvar från förra veckans intensiva virkande så nu går det att ta sig fram härhemma utan att snubbla :).

Jag jobbade också ikapp mig vid datorn och diskuterade grytlappsorder med min beställare. Nu är det bråttom igen ...

Och så blev det Barnbarnstjejens tur att ta plats i min dag - hela eftermiddagen var hon här och bubblade på om allt mellan himmel och jord samtidigt som vi åt och hon pluggade till kemiprovet imorgon. Det sista för terminen - tur,det. Hela den här veckan rusar hon mellan lussande i stadens luciafölje och en hel massa träning. Och mellanlandar här för lite vila och mat nästan varenda dag.

Julfunderingarna har börjat forma till sig lite, så långt har jag kommit nu, i min decembermånad. Traditionsenligt brukar jag göra julfint till Lucia. Fast pyntet, det krymper i omfång för varje år.

Nu önskar jag mig sol imorgon också! Jag har mycket att göra :).

Inga kommentarer: