tisdag 16 december 2014

Bra dagar

Jag har nog hittat rätt i tillvaron just nu. Den fixar sig liksom av sig själv - utan någon ansträngning från min sida. Någon ansträngning som känns, vill säga.

Idag har jag i lugn och ro storstädat sovrummet och bytt ut adventsstjärnan och gardinerna som jag hängde upp för bara 2 veckor sedan. Men det kändes bättre så här :). Jag har lagat ett trasigt knapphål i en kofta (efter ca 2 års trasighet, bara så att ingen tror att jag är sådär duktig eller så ...) och lagat ett litet malhål i min älskade yllekjol. Som är så gammal att jag verkligen förstår malen. Men nu passar den mig igen, förstår ni. Så nu får jag skynda mig att älska den lite till innan malen hittar den igen.

Jag skrev ett nytt rim till dagens lucka i Team Sportias julkalender - men när det gäller vinster slår nog inte blixten ner två gånger på samma ställe. Men ett riktigt bra rim fick jag till :).

Sedan gick Kollegan och jag på gym. Kroppen orkade och musklerna var med på noterna - härligt! En pastasallad med kyckling till lunch, innan jag började pyssla ihop den sista hall-lampan. Nu när jag fått veta hur man öppnar fattningen där sladden ska in. Det gäller att passa på innan jag glömmer det igen :). Den passade bra, tycker jag. Liten och söt är den. Och rätt här hemma i mitt retrostuk.  I modern variant.

Mitt vardagsflyt fortsatte när jag lyckades klicka hem en gratis grekisk yoghurt - perfekt nu till olika kalla såser för att variera i julmaten. Med posten kom en rabattkupong på 10 % från min mataffär - ännu bättre till julmaten. Och jag kom fram på vårdcentralens telefon när jag ringde dit för att få nya recept.

Och nu ikväll kunde jag inte vänta längre - jag monterade ihop mina nya bord! Jag har inte fått till placeringen riktigt ännu, de får nog vänja sig vid att bo här, tror jag. Men fina är de.

Imorgon ska jag nog hämta ner jullådan från vinden, tror jag. Och städa vidare när lusten infinner sig.



2 kommentarer:

Lisa sa...

Ujuj...vad du har varit duktig i dag :-) Själv så kommer jag bara att vara en pösmunk och inte göra mer än vad jag absolut behöver göra.

Mitt grekiska liv sa...

Jag känner mig lite duktig - men mest glad över att så många väntande småsaker blir gjorda :)