onsdag 24 december 2014

Skön julafton

Julklappsdagen har infunnit sig. Här nere tillsammans med regn och rusk, förstås, men så är det med det som kallas skånsk vinter ...

Jag har njutit av julfrukost i godan ro - jag älskar den här stillheten som infinner sig när jag har rent och fint runt omkring mig, maten är inhandlad och det inte finns ett enda "måste" någonstans. Tillvaron är fylld med allt jag behöver och jag kan bara finnas. Med eller utan familjefirande är det så här jag vill ha det ...

I år kan jag dessutom njuta av de julklappar jag gett mig själv. "Öppnade" i förväg allihop: två småbord i retro-stil, nya taklampor i hallen (dito), ny köksgardin (dito - förstås!) och med ny kakeldekor i badrummet. Det känns nytt och fint lite överallt :)

På förmiddagen cyklade jag iväg till gratis-träningen på Friskis & Svettis. I regn. Där provade jag mig runt på gymet i trekvart, utan att ta i för mycket. Bra uppvärmd blev jag i alla fall! Se'n var det dags för ett gympapass - mitt första sedan 90-talet :). Det här kallades medel, så jag misstänkte att det kanske skulle vara mer än jag klarade. Det var det. Men inte så väldigt mycket mer, så jag känner mig nöjd och glad :). Det var framförallt alla hopp som mina knän inte gillade, och så alla sorters armhävningar som mina ganska små armmuskler inte orkade delta i. Det räckte efter 10 st, tyckte musklerna, och gick hem och lade sig.

Nu ska jag ägna resten av den här goda dagen åt att sitta i soffan, börja på mitt stickprojekt och äta god mat precis när jag blir hungrig. Julklappsboken väntar jag med att öppna till fram emot kvällen.

Tomten och jag önskar mina högt uppskattade läsare en skön och behaglig jul!
 


Inga kommentarer: