torsdag 25 december 2014

Upp till ytan

Jag är tillfälligt uppe och snappar efter lite 2000-talsluft. Nästan oavbrutet sedan igår kväll har jag befunnit mig i tidsresornas värld, från 1700-talet till 1900-talet och tillbaka, i sällskap med Jamie Fraser och hans fru Claire och deras familj(er). Vad jag pratar om? Ha! Min julklappsbok, förstås!



Skugga av svek (del 1) är skriven av Diana Gabaldon. En trevligt tjock bok på drygt 700 sidor, varav jag nu läst de första 470 ungefär. Halva natten gick ju åt! Och även större delen av dagen idag. Jag har en väldigt snäll mamma, jag :), som ger mig så bra julklappar. Boken är den senast utgivna, nr 8, i en serie med lika trevligt tjocka berättelser om just denna familj. Och jag förstår ju att det kommer mera - annars skulle den här väl inte heta "del 1"? Det vore ju grymt.

Nej, en liten skinkmacka med senap, ett glas mineralvatten och sedan raskt tillbaka till 1700-talet :).

Förresten har jag nästan inte ont alls efter min idoga träning igår: bara lite på baksidan av armarna. Jag måtte vara i god form? (hahaha ...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

a usted los datos equivocados
galileoKl

Mitt grekiska liv sa...

Efter översättning tror jag att ovanstående kommentar betyder att jag har fel uppgifter :). Jag förstår inte riktigt ändå, men det är väldigt roligt att få en kommentar på spanska!