fredag 26 december 2014

Glada gäster

Min julklappsbok är slut. Det måste varit något fel på den, tror jag. Mamma kom hit idag, så jag förklarade för henne att den inte var riktigt bra ... Eftersom hon läser nästan lika mycket som jag, förstod hon meddetsamma att den helt enkelt var för kort.

Men jag vaknade till en underbar soluppgång, helt klar himmel och nästan 10 minusgrader. Det var det inget fel på alls.

Mamma var en av mina gäster idag. Både hon och Barnbarnstjejen kom på lunch och fika, om än inte riktigt samtidigt :). Unga Damen anlände först, som en ren mellanlandning mellan bussen hemifrån och cykeln till träningen. Och för lite "frukost" - vid halv 1! Hon cyklade iväg och mamma anlände en kvart senare. För lunch. Olika dygnsrytm ...

Efter potatisgratäng och lövbiff sjönk vi ner i varsin soffhörna för lite efter-maten-vila innan Unga Damen återvände från fotbollsträningen. Det brukar bli fart omkring henne, se. Jag hade dessutom råkat, lite hastigt bara, bjuda in Körkompisen med man och vuxen son på fika vid halv 4. Hon ringde för att låna min skrivare - de åker till Mallorca imorgon och behövde skriva ut sina biljetter :). Och jag hade ju precis bakat lussekatter, så det passade ju bra.

Så Barnbarnstjejen kom tillbaka, jag värmde middagen till henne, hon öppnade sin stora julklapp och mamma och jag njöt av hennes glädje :). Jag hade lyckats pricka precis rätt med ett par saker som låg däri - det var så roligt att se henne lysa upp!

Hon in i duschen, samtidigt som mina nyinbjudna gäster kom och jag fixade kaffet samtidigt som allt annat hände. En trevlig stund, om än ganska rörig, eftersom allt skulle hinnas med. Det var så mysigt att ha många gäster på en gång - många för att vara här, alltså.

Nu är det soffhörne-dags igen, känner jag. Jag har mycket stickning framför mig ...

Och jo, vi kom ihåg att biljetterna skulle skrivas ut!

Inga kommentarer: