lördag 13 december 2014

Vilat ut

Jag var så trött både i kropp och huvud i går kväll att jag gick och lade mig med en bok redan kvart i 9! Visst har jag vaknat till då och då under natten, både pga stormbyarna med småkvistar som flög mot fönsterna och så kom övernattande Barnbarnstjejen hem strax efter 12. Det är jag inte van vid, dessutom var hon lite pratsugen ...
Men jag vaknade inte förrän kvart över 7. Rejält utsövd och med ny energi :). Medan nattgästen snusade så gott, så gott halva förmiddagen, passade jag på att stryka min ackumulerade tvätt. Förra tvätten var undangömd i förrådet, men nu kom den fram. Och så gårdagens tvätt till det. Dubbelstrykning, alltså - det tog sin tid ...

Efter stormandet igår kväll (som inte blev så allvarligt som man befarade) blev det en härligt ljus och solig dag idag. Då piggnar jag till omedelbart! Så jag tog tag i mitt dåliga samvete och cyklade ner till biblioteket med mina försenade böcker. Jag betalade min skuld också. Innan jag lånade nya böcker :). För säkerhets skull lovade jag både bot och bättring också!
Attans vad det kostar att vara glömsk nuförtiden - 3 kr/bok och dag. Jag hade 3 böcker ...

Jag cyklade vidare till en klädoutlet vi har här i vår lilla stad - det har jag tänkt på ett tag. Där hittade jag tunna vantar i svart. 2 par för 30 kronor - det måste räknas till fyndavdelningen! Jag köpte 4 par, 2 till mig och 2 till Barnbarnstjejen så att jag kan få ha mina i fred :). Hon verkar glömma sina egna någonstans hela tiden, vilket innebär att hon lånar mina. Som hon sedan glömmer att ta med sig tillbaka, förstås. Så då "måste" hon låna ett nytt par.

Nu ska det bli skönt att börja varva ner lite, och låta min egen takt (och lust!) styra. De 2 grytlappsleveranser som skulle iväg innan jul är skickade och Barnbarnstjejens intensiva Luciavecka är över. Hon har ju trillat in här varenda dag och behövt mat och vila. Och läxläsning.

Imorgon tänker jag mig att börja med lite julstädning och pysslande med min lilla nya inredning. Jag har inte bestämt i vilken del av lägenheten jag ska börja - men fotografier kommer :). Vid 5-tiden ska jag gå på Luciakonsert i kyrkan och bl a lyssna på Barnbarnstjejen.

Inga kommentarer: