torsdag 4 december 2014

Nästan resklar

Alltså - bara till Blekinge den här gången. Nu tror jag att jag kommer iväg i tid och med det mesta färdigfixat. Dammsugningen får anstå till ... måndag. Men 2 st "hemlig shoppare"-uppdrag har jag hunnit med, liksom en fika hos mamma på vägen. Packat och diskat har jag också.

Det ska bli skönt med ett par dagars trivsamt umgänge, avslappnat och gott. Samtidigt som vi är väldigt produktiva med våra virkningar och stickningar :). När man pratar nästan dygnet runt blir det mycket tillverkat. Blekingskan sa det helt rätt idag: Åka hem igen på lördag? Nej, då ska vi ju äta frukost och sticka lite ...

Tyvärr måste jag meddela att alla mina beundransvärda ambitioner angående totalt köpstopp på garn har rasat samman. Jag råkade nämligen köpa på mig 4 hg via nätet idag - rea på ekologiskt bomullsgarn! Det köpbeslutet gick så fort att jag inte hann med att komma ihåg att jag inte skulle köpa något garn. Alls!

Ack, ja ... Livet är hårt ibland :).

Inga kommentarer: