tisdag 23 december 2014

Nu kan det få bli jul ...

När som helst - jag är redo!

Här är städat och fint, skinkan är griljerad och köttbullarna stekta. En vacker bukett vita rosor köpte jag idag att ha på sidobordet, så jag kan njuta av dem från min soffhörna. Sängen är renbäddad. Sticknings-attiraljerna är framlagda i soffan inför mitt tröjprojekt.



Till och med badrummet är julpyntat nu, med röda handdukar. Och en liten, liten tomtegumma sitter bredvid tvålen. Henne fick jag av en god vän för några år sedan, som ett litet tack för att jag varit omtänksam mot hennes mamma. Den helt oväntade gåvan gör mig väldigt fäst vid den lilla gumman - jag blev så glad av tanken bakom. Och minns den stunden varje gång jag plockar upp henne ur julkartongen - tomtegumman, alltså. Inte min goda vän. Man vet aldrig när ett syftningsfel smyger sig in ...    

Och när jag ändå var i badrummet, då satte jag äääntligen upp den där kakeldekoren jag köpte i fjol. Det blev precis som jag tänkt :).

Nöjd och glad gick jag genast och lade mig i ett julbad, med clementiner och en bok. Så nu är jag också julfin! I pyjamasbyxor och ylletofflor, visserligen, men det är så jag tänker tillbringa stora delar av min jul.

Fast imorgon tänker jag starta dagen med en tur till Friskis och Svettis för att träna. Jag såg en notis om att de bjuder på gratisträning imorgon, så jag vill starta en ny tradition. Den som vill veta om jag fortsätter på samma sätt nästa jul, får återkomma :).

Det har också varit en bra gratisdag idag. 2 presentkort anlände till min brevlåda (de till Mediamarkt jag skrivit om tidigare), tillsammans med en ögonfransböjare som jag ska testa för Purplebox. Spännande värre! När jag tittade till mina panelsaldon efter julbadet, kunde jag begära 2 utbetalningar på 100 kr vardera till Paypal och ett presentkort till Team Sportia, även det på 100 kr.

Paypal-kontanterna samlar jag också till min önskade Ipad - totalt med presentkorten också inräknade har jag ca 1300 kr redan nu. Men det är långt kvar ...












Inga kommentarer: