onsdag 1 april 2015

Inte som jag tänkt mig ...

Det fortsätter att vara händelserikt därhemma ...

Ikväll kom Unga Damen hem från sitt fotbollsläger i norra Tyskland, tänkt som uppstart inför vårsäsongen. Igår morse vaknade laget till 10 cm snö! De spelade "snö-rugby" istället :).

Och nu framåt kvällen hörde min syster av sig per sms - mamma hade snubblat på någon ojämnhet när hon var på väg till sin väninna, och fallit så oturligt att hon fick en nyckelbensfraktur. De sitter fortfarande på akutmottagningen och väntar på beslut om det ska räcka med en mitella eller om hon måste opereras. Och jag sitter här på Smulan och väntar tillsammans med dem ...

Igår kväll bokade jag mina flygbiljetter hem till begravningen av min pappa. Just nu känns det som om jag skulle ha väntat lite med de där biljetterna! Tur att både min syster och min son bor nära och kan hjälpa till med vad hon kan komma att behöva.

Det jag har gjort utöver sms:andet idag är en förmiddagspromenad i solen, sopat (igen!!!) lägenheten och balkongen och tittat på "The good wife", några avsnitt i rad. Då blev det två grytlappar virkade :).

Inga kommentarer: