måndag 30 mars 2015

Lite sol

Äntligen! Lite solsken här nere, och förhållandevis varmt. Vilket betyder runt 15 grader.

Dagens göromål har bestått i att ta en timmes förmiddagspromenad. Inte så rask, eftersom min fot fortfarande bråkar lite med mig. När vi ändå var i Stora Grannbyn beställde jag en massa mjölk åt Engelskan och hennes man. Det brukar ta minst en vecka och ganska ofta ett par påstötningar innan den kommer till ön, säger hon. Jag har alltså tjuvstartat hennes väntetid! Väldigt klipskt. De anländer på söndag.

Sedan fortsatte jag med att bära upp resten av mina krukväxter. Alla har överlevt vintern, men de ser inte så glada ut, precis. Kallt och regnigt sägs det att det varit - jag som mest var rädd att de skulle torka ut ... Nu håller jag tummarna för att de tar sig igen! Ett litet skott av den lila bladväxten har jag till Bokbytarna när de kommer ner senare i vår :).

Lika trött känner jag mig ännu. Anledningarna travar sig på hög: en avliden pappa och fjärrordnandet runt det, tidsomställning för andra gången på en vecka och massor av väderomslag som gör att varenda led i kroppen värker. Det var ett tag sedan, men jag blir väldigt trött när jag har riktig ledvärk. Inte konstigt att jag är en smula håglös. Jag hämtar mig snart, tror jag. Hoppas jag! Lite mera värme och mycket vilande är vad jag behöver.

Det har förstås hänt en hel massa på Smulan i vinter. Det får bli nästa gång :)

Inga kommentarer: