lördag 7 mars 2015

Cykeltur och fotboll

Idag har vi tränat, Barnbarnstjejen och jag :). Fast inte alls tillsammans.

Jag började lördagsmorgonen med väckarklocka vid 7 följt av en rask promenad i den mulna blåsten, med Promenadkompisen förstås. Efter frukosterande på ostmacka med en stor hög groddar på bestämde jag mig för att ta cykeln till Barnbarnstjejens fotbollsmatch. Inte i Grannbyn, men i nästa by, där skulle det spelas DM-match. Dit är det bara sådär 8 km - lätt som en plätt!

Det blåste motvind. Det var kallt. Jag har inte cyklat 8 km sedan i somras, utom möjligen om jag räknar ihop alla cykelturerna sedan dess ...


Efter 2 x 40 minuters spelande avslutades matchen med 4-3 till "oss". Med två sekunder kvar gjorde min Barnbarnstjej det sista och avgörande målet :). (hon är så duktig, så!) Efter samma 2 x 40 minuters frysande cyklade jag 8 km hemåt. Det fick bli kaffe, stora filten och soffhörnet - jag kanske blir varm igen i år. Om jag har lite tur.

Det är faktiskt mycket trevligare att cykla på sommaren. Eller i Grekland, om det inte är uppförsbacke. Och det är det nästan jämt, när jag tänker efter ...

Inga kommentarer: