torsdag 5 mars 2015

En lååång dag

Jag vaknade halv 6 och kunde inte somna om - livet är väldigt orättvist ibland ...

Sedan har det varit full fart hela dagen - blomvattning och post koll hemma hos Kollegan, Stora Grannstaden med fika och datorlektion hos mamma och så 3 "hemlig shoppare"-uppdrag på rad innan jag åkte hem.

Jag blir mer och mer imponerad av min mamma och hennes framsteg vid datorn. Idag ville hon lära sig hur man gör för att "hitta saker". - Okeej - vad är det du vill hitta? - Jo, saker. Allt möjligt. Man kan ju det - hitta allt möjligt på datorn!
Nu förstod jag. Hon ville lära sig söka på internet, det som ganska många kallar att googla. (inte jag, det är mot mina principer, eftersom jag använder en annan sökmotor). Så tillsammans lärde hon sig att hitta saker. Hon hittade allt möjligt - collies och Lanzarote till exempel. Bäva månde internet, när hon kommer igång på allvar :).

Ikväll lyser fullmånen i en bred strimma över min säng. Det känns tryggt och vackert.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Va roligt att din mamma är så nyfiken av sig :-)

Mitt grekiska liv sa...

Ja, jag vet. Jag tycker också att det är roligt att se henne :).