torsdag 12 mars 2015

Hipp hurra!

Idag fyller Barnbarnstjejen 16 år. Min lilla snäcka, som är det finaste jag vet ... Men så särskilt liten är hon inte längre!

Jag hade turen att hon hade väntetid mellan skolan och körövningen, så jag har fått en liten firarstund tillsammans med henne. På rätt dag och allt :). Familjekalaset äger rum på söndag hemma hos henne och hennes pappa - det låter som att vi kommer att bli många! Och mycket kakor. En sötsugen tonåring - absolut!

Hennes största present, den fick hon idag. (så fick hon släpa hem den själv) Den bestod av 4 par idrottsskor till all den träning hon genomför varje vecka. Fotbollsskor för inomhusbruk (vintertid), för konstgräsplan (vår och höst), för gräsplan (sommar) och så ett par löparskor (året runt) på det. En smärre förmögenhet eftersom de är och måste vara av bra kvalitet, som tur är upphittade av mig till fyndpriser. Hon blev riktigt glad - hon behövde verkligen nya träningsskor, och så var de jättesnygga och coola också!

Vi fikade med sliskiga sötsaker och kaffe/läsk och njöt av en go' stund tillsammans.

Ikväll har jag stickat den sista lilla biten på "den där tröjan"s framstycke, nu har jag "bara" ärmarna kvar ...
Och så har jag fyllt i blanketten Ansökan om uppskov med deklaration. Så nu var det gjort :).

Inga kommentarer: