tisdag 24 mars 2015

Nu är jag väldigt trött

Men imorgon bitti flyttar jag. Då får man vara lite trött.

Mina att-göra-listor närmar sig slutet och jag har hunnit med en underbar promenad med Kollegan under eftermiddagen. Vi gick ner till havet och satte oss på en bänk och njöt - livet är verkligen gott ibland! Sedan satt vi en bra stund, över en fika, på min solvarma inglasade balkong och pratade om ditt och datt, som vänner gör.

Efter flytten i morgon misstänker jag att livet blir en aning mindre gott ett par dagar: sist jag tittade ska det bli 12 grader och åskregn på min lilla Smula imorgon. När jag kommer fram till en utkyld och fuktig lägenhet, obebodd sedan oktober. Och vis av tidigare erfarenhet misstänker jag också att jag kommer att vara utan fungerande internet några dagar ...

Men i morgon kväll äter jag middag hos "Maria på stranden" tillsammans med engelska vännerna W och J. De anlände i söndags kväll och varnade mig omedelbart för kylan.

Jag hör av mig :)

Inga kommentarer: