måndag 23 mars 2015

Uppdatering

Jag har snart jäktat färdigt :).

Det är städat nästan överallt (1 rum kvar).
Kylen är rensad.
Tröjan är nu hopsydd men fattas en halsringning.
Jag är promenerad x 2 idag.
Unga Damen (tidigare kallad Barnbarnstjejen) har varit här på lite sen lunch idag, så jag fick pussa lite på henne innan jag åker :).
Fotbollsmatcher är tittade på, fast det var så frysande kallt att jag gick hem i förtid.
Räkningarna är betalda.
Telefonsamtal är ringda.
Grytlappar ligger redo att skickas, färre än tänkt, men det är tröjans fel!
All återvinning är sorterad och väntar vid dörren.
Där står tvätten också, redo för morgondagen.

Packningen är klar, vägd, ompackad och omvägd. Några gånger :). Nu håller jag mig inom den tillåtna gränsen, men blev tvungen att lämna några böcker hemma - till min sorg. Unga Damen undrade:
- Men farmor? Köpte inte du en läsplatta så att du inte behövde bära en massa böcker?
- Jo ... Men tänk hur många fler jag behövt bära på om jag inte haft läsplattan!

Inga kommentarer: