måndag 9 mars 2015

Det är farligt att tvätta!

Att tvätta rekommenderas inte. Bättre att ha smutsiga kläder än en stukad fot. Hör den förskräckliga historien!

Jag hade nyss lagt i två maskiner tvätt i morse, nere i tvättstugan. I rask takt upp för trappan (jag var väldigt kaffesugen - jag orkar med livet lite bättre när jag fått mitt morgonkaffe) och - Tvärstopp! Jag måste ha missat ett steg. Alltså trillade jag framåt/uppåt och gjorde en slags sid-kullerbytta neråt. Rekommenderas inte heller, kan jag säga.
Stukad mellanfot, ett ömmande knä, en ömmande höft och en rejäl adrenalin-chock.

Och ändå, när jag vågat resa på mig och förstått att jag inte bröt något - då var första tanken "Tur att ingen såg mig!".

Alltså ingen promenad idag i solen, det är inte roligt alls. Jag vill ut!

Inga kommentarer: