fredag 13 mars 2015

Årets sista flygbiljett?

Jag gillar att boka flygbiljetter :). Det är en av mina favoritsysselsättningar. Så hur tillbringar man en fredagskväll bättre  - än framför datorn noggrant letande i pristabeller, bollande med datum och ivrigt bläddrande i almanackan?

Egentligen kämpar jag med min stickning, där jag lyckats jobba mig upp 13 cm från handlederna. Jag stickar båda ärmarna på en gång, det är så trevligt att de blir klara samtidigt! Men nu ville jag inte jobba längre ikväll. Så jag smet iväg till datorn istället ... Och då hade SAS skickat ett snällt reklammail om billiga biljettpriser - då måste jag ju bara titta lite. Jag hade ju en obokad hemresa i höst, och att stanna hela vintern på en (nästan) öde ö - nej tack!

Nu hittade jag en hemresa till hyfsat bra pris, strax under 1000 kr. I slutet av oktober lämnar jag Smulan för vintern och slår mig ner här hemma igen. En omvänd flyttfågel, det är jag, det.

Nu är alla resor för året bokade, och det är en väldig tur, det. Mitt kreditkort börjar se lite slitet ut. Och tomt.

Okej, då. Jag får väl sticka lite till på de där ärmarna. Jag behöver bli färdig så att jag kan återgå till grytlappsvirkandet - det fyller på kontot lite :).

Inga kommentarer: