tisdag 10 mars 2015

När jag var liten

Då fanns det ett uttryck som jag hörde då och då: "Där satt han med sin tvättade hals!" Eller hon. (hen var inte uppfunnet när jag var liten) Jag tror att det betydde ungefär att någon förberett sig, och sedan sprack planerna. Om jag har fel får någon gärna berätta det för mig.

För att travestera: Här sitter jag med min stukade fot! Och kan inte göra mycket annat. Jag kan förstås vara glad att jag inte bröt den, som Promenadkompisen sms:ade till mig tidigare ikväll. Jag är absolut glad att jag inte bröt lårbenshalsen som jag landade på - det hade varit ännu värre än att inte bryta foten :).

Det är nu två veckor kvar till den kommande flytten. Så jag jobbar mig så sakteliga neråt i min "att-göra-innan-jag-åker"-lista.
Idag har jag t ex gett upp den virkade korgen till Engelskan W, som jag inte blir nöjd med. Jag tar med den halvfärdig och hör hur hon vill ha den. Så är den punkten struken från listan. Fiffigt, eller hur?
Jag har också mailat skatteverket för att få uppskov med min deklaration tills jag kommer hem till Sverige i mitten av maj.
Och så har jag stickat lite på tröjan som skulle bli klar under julen ...

Inga kommentarer: