torsdag 26 mars 2015

Händelserika dagar

Jag har nog sovit sju kvart i timmen i natt - det var visst ett förfärligt åskoväder över Smulan mellan 6 och 7 i morse har jag hört sägas. Det var nog lokalt - över andra delar av byn - för jag hörde ingenting, jag ...

En promenad av det lite långsammare slaget hann vi med i förmiddags, W och jag. Vi lyckades pricka in uppehållsvädret! På vägen tillbaka längs strandpromenaden stannade vi till och bar njöt av havet och fåglarna - och fick plötsligt syn på delfiner! Åh, vad vi blev glada! De simmade fram och tillbaka en stund mellan Smulan och den lilla obebodda ön bara en liten bit ut. Mörkt gråa, 2 stycken, som dök ner och kom upp om och om igen. I 15 år har jag väntat och tittat, väntat och tittat!

Efter promenade skulle det storhandlas till förråden - både mitt och W:s. Det ekar lite tomt i skåpen efter vintern. De har lånebil den här veckan, så vi körde till Stora Grannbyns båda supermarkets.

När vi gick där i gångarna plingade ett sms till i min telefon - från min syster, som berättade att vår pappa dog i förmiddags. 83 år gammal och ganska drabbad av sjukdomar de senaste åren är det nog skönt för honom. Han hade avskytt att ligga hjälplös och att inte bestämma över sig själv.

Det innebär förstås att jag får åka hem igen ganska snart. När vet jag inte ännu.

Igår kväll fick jag veta att Barnbarnstjejen (numera Unga Damen) fått en liten lillasyster under gårdagen  - på mammans sida. Lillasyster var söt, tycker hon.

Nyheterna från ön får vänta lite, men de kommer! Med bilder, när jag kan fotografera utan risk att drunkna - det REGNAR här! Mycket.


Inga kommentarer: