fredag 24 april 2015

Vilar mig lite

Nu börjar jag känna mig lite mera landad här nere. Helgens resa tog på krafterna på alla de sätt, men nu har jag börjat återhämtningen :). Mycket TV-serier på datorn, skönt virkande, massor av ljuvlig frukt och så promenader. En liter jordgubbar kostar just nu 25 kronor och smakar fantastiskt!

Både igår och idag har jag varit ute med Promenad-Engelskan en timme. I eftermiddags hittade jag plötsligt lite mera lust och begav mig ut i en rask promenad upp till soptippen och tillbaka. Jag joggade en (liten, liten) bit av vägen, med något som jag inte vill kalla myrsteg längre. Fast sakta. Denna andra runda för dagen tog en timme och en kvart, och jag känner mig så behagligt nöjd med mig själv :). Nu när jag slutat flåsa så förfärligt ...

Rosorna har slagit ut i full blom de senaste dagarna och doftar ljuvligt. Havet är kristallklart, men tyvärr utan delfiner.  Fast jag har hört att det är en koloni på runt 15 delfiner som rör sig runt ön, så jag ger inte upp! Varje kväll lyssnar jag på den fina dvärgugglan som ropar uppifrån berget - kan det vara hannens lockrop, kanske?

Det är mina dagars innehåll sedan jag kom tillbaka i förrgår.


Inga kommentarer: